prof. KAAFM dr hab. Dariusz Fatuła

Jednostka: Dydaktyka » Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej » Instytut Ekonomii i Finansów


Dziekan Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, dyrektor Instytutu Ekonomii i Finansów, od roku 2012 profesor Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, od roku 2000 pracownik badawczo-dydaktyczny KAAFM.
W 1993 r. absolwent Akademii Ekonomicznej – obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, doktorat na Wydziale Zarządzania UEK w 1999 r., habilitacja na Wydziale Finansów UEK w 2012 r., w latach 1993-2012 pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Analizy Rynku i Badań Marketingowych – Wydział Zarządzania UEK, w latach 2012-2017 pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Ekonomii – Wydział Finansów UEK.

Zainteresowania zawodowe: wykorzystanie wiedzy o zachowaniach klientów, gospodarstw domowych do zarządzania i działań marketingowych przedsiębiorstw i instytucji rynkowych, ekonomia behawioralna. W dydaktyce stara się przekonać studentów, że nauka zarządzania, ekonomii i finansów jest ciekawa, gdyż ułatwia poznanie i zrozumienie zachowań ludzkich, w tym własnych oraz mechanizmów rządzących zjawiskami rynkowymi.

Zainteresowania poza zawodowe: podróże i wędrówki górskie, psychologia, historia, astronomia.

Wybrane publikacje:
1. Wybrane aspekty kondycji finansowej polskich gospodarstw domowych, (ss. 17-27), w: Polska, Słowacja, Świat, Rodzina – Wybrane problemy współczesności, pod. red. Amantiusa Akimjaka i Klemensa Budzowskiego, Acta Academiae Modrevianae, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne – Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2008, str. 197;
2. Wybrane determinanty efektywności działań marketingowych a zachowania finansowe gospodarstw domowych, (ss. 313-318) w Handel Wewnętrzny, czerwiec 2009, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa str. 411;
3. Różnice w postrzeganiu oszczędzania i inwestowania wśród studentów z Polski i USA, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 640, 2003r., ss. 91-106;
4. Stopa oszczędności gospodarstw domowych – różnice w ujęciu mikro- i makroekonomicznym, „Wiadomości Statystyczne” nr 9/2013 (s. 17-25), GUS, Polskie Towarzystwo Statystyczne, Warszawa;
5. Różnice w koncepcjach zarządzania finansami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw, „Przegląd Organizacji” nr 10/2013, (s. 46-51), miesięcznik TNOiK;
6. Rozwój i kierunki specjalizacji Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Przykład zarzadzania wiedzą w specyficznej organizacji, „Przegląd Organizacji” nr 11/2015, (s. 56-60), miesięcznik TNOiK
7. The impact of the media on consumer behaviour -selected aspects of the Polish market (s. 71-85), in: Business and Media at the Dawn of 21st Century, Polish and Slovenian Experiences ed. by Katarzyna Pokorna-Ignatowicz and Marta Majorek, PEARSON, London, New York et al. 2017;
8. Selected micro- and macroeconomic conditions of wages, income and labor productivity in Poland and other European Union countries, „Contemporary Economics”, Vol. 12, Issue 1/2018; pp. 17-32
9. Inwestycje kapitałowe a nieruchomości, (s.414-431), w: Szacowanie nieruchomości, wydanie 4, pod red. J. Dydenki, Wolters Kluwer, Warszawa 2020; ISBN 978-83-8187-704-6;
10. Marketing aspects of management of the development of institutions on the electric vehicle market, in: The industry of electric vehicles: environmental, marketing and social aspects of management, edited by A. Chodyński, D. Fatuła, K. Waśniewski, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2023, , ISBN 978-83-67491-19-8; e-ISBN 978-83-67491-20-4, w druku.

Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego - www.ka.edu.pl. Kontakt | Polityka prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotyp funduszy europejskich

W celu prawidłowego funkcjonowania strony, a także dla celów reklamowych i statystycznych - stosujemy pliki Cookies. W każdej chwili można wyrazić lub zmienić wcześniej wyrażoną zgodę na stosowanie Cookies.